Röstat i primärvalet till valsedeln i Västra Götalands regionen

Just nu pågår i piratpartiet primärval till de valsedlar där partiet ställer upp i lokalval. Ett sådant ställe, där jag ställer upp och får rösta, är i Västra Götalandsregionen. 19 kandidater finns att rangordna när man röstar, som går att läsa presentationer av här. Röstar gör man här.

Det var bitvis svårt att rangordna kandidaterna. Nu måste man inte rangordna alla 19 kandidater om man inte vill, man kan rösta på 1 kandidat om man inte orkar sätta sig in mer, men demokratinörd som man är så… hehe. Men mot slutet blev det riktigt svårt och även i mitten är jag inte helt säker på att jag gick på mer än känsla (därför kan det vara bra att som jag spara koden man får när man röstat så jag kan ändra fram till valet stänger).

I toppen var jag däremot åtminstone hyfsat nöjd och tänkte tipsa om några personer och deras presentationer som jag tycker man ska ta en titt på och fundera på om man inte själv borde lägga en röst på. Det är personer jag tycker är väl införstådda i partiets politik och strategi. Så här kommer min de 5 översta på min valsedel.

1. Björn Odlund
2. Jacob Hallén
3. Erik Fredriksen
4. Kent Holmblad
5. Olof Noaksson

Såså, iväg och påverka nu!

3 Responses to Röstat i primärvalet till valsedeln i Västra Götalands regionen

  1. HR skriver:

    Jag skall väl inte vara sämre; ändrade så att jag fick med alla.

  2. OlofB[eta] skriver:

    […] och Björn Odlund fick en insändare publicerad i […]

  3. Learn More skriver:

    Just simply wanted to emphasize Now i’m relieved that i happened on your internet page!

Lämna en kommentar